به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سراب و آدرس sarab1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

کل مطالب : 871
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :
علل بی انضباطی دانش آموزان پسر در مقطع راهنمایی شهرستان مشهد ناحیه 7 مدارس راهنمایی دارالعلم و حضرت

پيشگفتار
نوجوانان دلي پاك و روحي پرشور دارند . آنان در حساسترين و بحراني ترين دوران زندگي خود به سر مي برند و نيازمند هدايت ، حمايت و همدلي اند. نوجوان نهال نو  رسيده اي است كه براي رشد و بالندگي به باغباني ، دلسوز و روشن بين نياز دارد تا او را از آفتها و حادثه ها در امان دارد.
بها دادن به نوجوانان و در تربيت و ارشاد آنان كوشيدن بي گمان يكي از نشانه هاي آشكار رشد فرهنگي يك جامعه است . بر خلاف گمان برخي مردم ، تربيت به طور كلي كاري بسيار دشوار است بويژه تربيت و هدايت نوجوانان داراي پيچيدگيها و نكته هاي ظريف بسياري است . شايد گفتة حكيمانه ي كانت متفكر و فيلسوف نامي آلماني ، حق مطلب را در اين زمينه ادا كرده باشد آنجا كه مي گويد : دو كار هست كه در دشواري ، هيچ كار ديگري به پاي آن نمي رسد ، مملكت داري و تربيت.
تربيت انسان از اين جهت كه او موجودي پيچيده و عظيم است كاري سخت و دشوار مي باشد. پيچيدگيهاي روحي انسان به حدي است كه نمي توان رفتار او را به سادگي تحت ضابطه اي مشخص در آورد و از آن آسوده خاطر شد. برتراند راسل ، فيلسوف انگليسي كه خود در بارة تربيت كتابهايي نگاشته است اعتراف مي كند كه گفتار من در اين زمينه بهتر از كردارم بود. اين ها همه نشان مي دهد كه نبايد تربيت را كاري سهل و آسان پنداشت كه نياز به هيچ گونه آموزش و تخصصي ندارد.
فرزندان ما در دوران خود مرحله هاي مختلف را طي مي كنند و در هر مرحله نيازهاي تربيتي ويژه اي دارند . بدون آشنايي با اين مراحل تربيتي و برخورداري از مهارتهاي لازم چگونه مي توانيم فرزندان خود را تربيت كنيم. شايد برخي از پدران و مادران گمان مي كنند كه اگر شرايط مادي و امكانات تحصيلي را براي فرزندان خود فراهم آورند وظيفه ي خود را به خوبي انجام داده اند حال آنكه وظيفه ي پدر و مادر بسيار فراتر از اين هاست.

فهرست مطالب:

عنوان

پیشگفتار

فصل اول

مقدمـه

عنوان کامل موضوع تحقیق

ضرورت و اهمیت مسئله

هدفهای کلی تحقیق

فرضیه ها

سؤالات

محدودیتها و حدود مطالعه

بی انضباطی

رفتارهای ناشایست

اعمال تبعیض از سوی کارکنان مدرسه

نقص عضو یا ضعف جسمانی

ضد اجتماعی

ناهنجاریهای روانی

تعریف متغیر

متغیر وابسته

متغیر مستقل

منابع داده ها

روش های آماری و تجزیه و تحلیل داده ها

جمعیت آماری

جمعیت نمونه

وسیله تحقیق

متن تحقیق

علل بی انضباطی دانش آموزان در دوره ی راهنمایی

بیان مجدد مسئله

خلاصه یافته ها و نتیجه گیری

توصیه و پیشنهادات

فهرست منابع و پیوستها

فصل دوم

سابقه موضوع  تحقیق

برخی از ملاحظات تاریخی

نگاهی به امور زمان

فصل سوم

مسائل مربوط به نوجوانان

مقـدمـه

تعریف نوجوانی

نوجوانی حساسترین دوران زندگی

انگیزه ی استقلال طلبی

مشکل تحصیل

نوجوانی سنین 12 تا 18 سالگی

فصل چهارم

اختلالات رفتاری

تعریف دانش آموزان ناسازگار

نظم و انضباط نوین

علل و عوامل بی نظمی و شلوغی دانش آموزان در کلاس

عدم علاقه معلم

عدم داشتن طرح درس

یکنواختی در روش تدریس

عدم احترام متقابل معلم و شاگرد

احساس مسئولیت افراطی معلم

تبعیض قائل شدن میان دانش آموزان

عدم احاطه به دانش آموزان ناهنجار و ناسازگار

افراط و تفریط در آزادی شاگردان

عدم استراحت دانش آموزان در زنگ تفریح

شرایط فیزیکی نامناسب

مراجعات مکرر و بی جا به کلاس

روشهای کاستن رفتارهای نامطلوب

روشهای مثبت کاهش رفتار

تقویت رفتارهای دارای فراوانی کم

تقویت رفتارهای دیگر

تقویت رفتارهای ناهمساز

سیــری

فصل پنجم

رفتارهای ناهنجار نوجوانان و راههای  پیشگیری و درمان آنها

ترس

روشهای منفی و غیر موثر در خلاصی از ترس عبارتند از

نگرانی

اقدامات مؤثر در جهت کم کردن و یا از بین بردن نگرانی

خشم

عصبانیت

ویژگیهای فرد عصبانی

درمان عصبیت

احساس حقارت و خود کم بینی

نشانه های نگرشهای خود کم بینی

حساسیت به انتقاد

مرجع همه انتقادها

انزوای شدید

واکنش بیش از اندازه به چاپلوسی دیگران

واکنش نامطلوب نسبت به رقابت

گرایش به تحقیر دیگران

ناکامـی

علل ناکامی

واکنش نسبت به ناکامی

درمان ناکامی

تعارض

اضطراب

علل اضطراب

اضطراب بهنجار و ناهنجار

اضطراب طبیعی و بهنجار

اضطراب ناهنجار

ارتباط ناکامی ، تعارض و اضطراب با یکدیگر

شیوه های مقابله با ناکامی ، تعارض و اضطراب

ناکامی

تعارض

نشانه های رفتاری تعارض

درمان تعارض

نتیجه و پیشنهادات

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 85
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پایان نامه روشهای ایجاد ارتباط موثر با کودکان کار و خیابانی

برای چه تحقیق
هدف نهایی این تحقیق کمک به مسیر آموزش این کودکان است ، پیش زمینه برنامه ریزی اصولی و عملی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان درNGOهای مربوطه در تهران همچون خانه حمایت از کودکان کار و خیابانی ناصر خسرو،خانه حمایت از کودکان کار و خیابانی شوش،خانه حمایت از کودکان کار و خیابانی مولوی و …فراهم می نماید چرا که کودکان کار و خیابانی یکی از معضلات بزرگی است که نهادهای دولتی و خیریه باید ه آن توجه زیادی بکنند.
اهمیت و ضرورت تحقیق
در رابطه با پرورش کودکان کا و خیابانی این پرسش مهم برای ما مطرح می شود که(چگونه می توان با کودکان کار و خیابانی ارتباط موثری بر قرار کرد؟)به نظر من هرچه این مسئله اساسی تر و دقیق تر و روشن تر شناخته شود، توفیق ما در امر شناسایی و کمک بیشتر می شود و در موقعیتی قرار می گیریم که مشکلات کودکان خیابانی را بشناسیم و با درک مناسب به رفتار و برخورد درست با آنها رو به رو می شویم.
دوران کودکی ، دوران شکل پذیری و تکوین شخصیت است .پایه هایی که در این مرحله از زندگی برای او گذارده می شود، می تواند بنایی از انسانیت و اخلاق بسازد که کج میرود یا همچنان راست و استوار کودک را به سر منزل مقصود میرساند.

فهرست مطالب :

فصل اول

مقدمه پژوهش

مقدمه

اهمیت و ضرورت تحقیق

بیان مسئله

هدف تحقیق

تعاریف نظری

تعاریف عملیاتی

فص دوم

پیشینه پژوهش

مقدمه

تعاریف کودکان کار و خیابانی

خصوصیات کودکان خیابانی

ساختار اجتماعی کودکان خیابانی

ویژگی های روانی و اجتماعی کودکان خیابانی

علل پیدایش کودکان خیابانی

ارتباط چیست

شناخت فراگرد (فرایند)

مدلهای فراگرد ارتباط

هدف از برقرراری ارتباط چیست

مبانی ارتباط اثر بخش

موانع ارتباطی

مهارت های روابط انسانی

مراحل بهبود ارتباط

نظریه نیاز و ارتباط موثر

محل ارتباط سیستم های ( سازش پذیر ) فرهنگی هستی گرا

مدل ارتباطی گربنر

مدل ارتباطی NLP

برقراری ارتباط روشن

روبرو شدن با مقاومت

راههای برخورد با مقاومت

فصل سوم

روش تحقیق

مقدمه

کراحل تحقیق

جامعه آماری

نمونه و رشو نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روش جمع اوری اطلاعات

روش آماری

فصل چهارم

نتیجه گیری

مقدمه

نتایج حاصل از مصاحبه با کودکان

اولویتهای مددکاران برتر

نتیجه گیری کلی از نتایج بخش اول پرسشنامه در زمینه برقراری ارتباط روشن با کودک

نتیجه گیری

فصل پنجم

بحث

محدودیتهای پژوهش

چکیده

پیشنهادات

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 87
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود پایان نامه بزهکاری اطفال

انگيزه و روش تحقيق

جامعه ايران به عنوان جامعه اي كه درصد بالاي آن را افراد جوان تشكيل مي دهند نيازمند دقت بيشتري در زمينه قوانين مرتبط با اين قشر مي باشد و نياز به بحث هاي تئوريك و بحث هاي حقوقي در اين رابطه طبيعتاً بيشتر احساس مي شود. از طرفي چون حقوق انگليس يك حقوق مترقي وپيشرفته در زمينة بر خورد با اطفال  بزهكار است و در اين خصوص داراي سابقة قانونگذاري قديمي تر و داراي تجربيات قضايي بيشتر است لازم ديده شد كه دراين تطبيق، حقوق انگليس انتخاب شود تا شايد با انجام بعضي مقايسه ها و تطبيقها بعضي ايرادات و اشكالات قانون ايران بيشتر مورد توجه قرار گرفته و سعي در برطرف كردن آنها در آينده شود.

چون قسمت زيادي از حقوق ايران در زمينة مسووليت كيفري  اطفال ، بالاخص بعد از انقلاب اسلامي بر فقه استوار مي باشد، در قسمتي از پايان نامه فوق نيز به بررسي نظرات فقهاي مذاهب پنجگانه بالاخص فقهاي شيعه پرداخته شده است.

روش تحقيق به جهت تطبيقي بودن پايان نامه يك روش كتابخانه اي است كه قسمتي از آن مبتني بر ترجمه متون مرتبط با حقوق انگليس يا بعضاً مرتبط با متون فقهي است. و در آن سعي شده (بالاخص در حقوق انگليس) هم قوانين مورد توجه قرار گيرند و هم رويه قضايي در كنار اين دو نظرات دكترين حقوقي نيز مكمل امر مي باشد.

روش تقسيم مطالب نيز به اين شكل است كه پايان نامه از سه بخش تشكيل يافته كه هر بخش نيز به فصل و هر فصل نيز  به مبحث  تقسيم مي شود.

در بخش اول به كليات مرتبط با اطفال بزهكار در ايران و انگليس پرداخته شده است. و در بخش دوم به بررسي فقهي و حقوقي پرداخته ايم. در بخش فقهي ، مذاهب پنجگانه را بررسي كرده ايم و در بخش حقوقي در يك قسمت حقوق ايران و در قسمت ديگر حقوق انگليس را بررسي كرده ايم. منتهي در بخش دوم يك موضوع و بخش سوم نيز موضوعي ديگر در رابطه با اطفال را در ايران و انگليس بررسي كرده ايم . در آخر نيز لازم ديديم تا تضمينات بين المللي كه در رابطه با اطفال وجود دارد را عنوان كنيم و با يك نتيجه گيري پايان نامه را به پايان برسانيم.

فهرست مطالب

مقدمه  3

انگيزه و روش تحقيق  5

طرح فرضيه    6

بخش اول: كليات و مفاهيم     7

فصل اول: روند تاريخي مسووليت كيفري اطفال        7

مبحث اول: مسووليت كيفري اطفال درعهد باستان     7

گفتار اول: خصايص مسووليت كيفري درعهد باستان  7

بند اول: جمعي بودن مسووليت كيفري          7

گفتار دوم: خصايص مسووليت كيفري اطفال در عهد باستان  9

مبحث دوم: نحوة برخورد با اطفال بزهكار در ايران    10

بند دوم: مسووليت كيفري در حقوق اسلام     12

مبحث سوم: پيشينة تاريخي حقوق انگلستان  در رابطه با اطفال بزهكار         12

فصل دوم: مفاهيم و مباني مرتبط با بزهكاري اطفال    15

بخش دوم: بررسي مسووليت كيفري اطفال در فقه و حقوق موضوعه ايران وانگليس29

گفتار اول : آيات قرآني در مورد بلوغ  35

گفتار چهارم : رشد جزائي يا مرحلة ديگري از تكامل (فقهاي مذاهب پنجگانه)        42

ـ بررسي رشد جزايي در قانون ايران   46

فصل دوم : مسووليت كيفري اطفال در حقوق موضوعه ايران و انگليس        54

3) بررسي آئين نامه مرتبط با كانون    64

بند چهارم‌: قانون مجازات عمومي 1352       65

1)       بررسي مواد مرتبط بامسووليت كيفري اطفال (ماده 49 و 50 ق. م.ا )  67

1-1)   ماده 49 و تعريف طفل 68

گفتار اول : دفاعيات در حقوق انگليس          79

بند اول ) مبناي دفاعيات        79

معيار  تشخيص خوب وبد     92

بند چهارم)  افراد  بين چهارده  تا هجده سال  96

مقايسه  دو نظام حقوقي ايران و انگلستان  در  مسووليت  كيفري اطفال :      105

گفتار سوم:  حكم سواد آموزي درداخل كانون:         111

گفتار  اول :  دستور حضور در مراكز مراقبتي 113

مبحث  سوم:  احكام توفيقي   115

نتيجه گيري و پيشنهاد:         124

ضميمه 128

فصل دوم : آيين دادرسي        131

فصل سوم : آراء و تصميمات  135

فصل چهارم : تخفيف و تعليق اجراي مجازات         137

1- اظهارات و راهنمايي هاي متهم كه در شناختن شركاء و معاونان جرم و كشف اشيايي كه از جرم تحصيل شده است مؤثر باشد ؛     138

2- اوضاع واحوال خاصي كه متهم تحت تأثيراوضاع و احوال خاصي كه متهم  تحت تأثير آنها مرتكب جرم شده است از قبيل ؛ رفتار و گفتار تحريك آميز مجني عليه يا وجود انگيزة شرافتمندانه در ارتكاب جرم؛   138

3- اعلام متهم فبل از تعقيب و يا اقرار او در مرحله تحقيق كه مؤثر در كشف جرم باشد138

4- وضع خاص متهم يا سابقه او ؛      138

5- اقدام يا كوشش متهم به منظور تخفيف آثار جرم و جبران زيان ناشي از آن .       138

ماده38- احكام دادگا‌ه اطفال ونوجوانان جزدرمورد مجازات‌ها، مشمول عفويا تخفيف‌مجازات محكومان قرارنمي گيرد.          138

ماده39- در كلية محكوميت‌هاي تعزيري و بازدارنده دادگاه مي تواند اجراي تمام يا قسمتي از مجازات را از يك تا   سه سال معلق نمايد .       138

ماده40- دادگاه جهات و موجبات تعليق و دستورهايي را كه بايد محكوم عليه در مدت تعليق از آن تبعيت نمايد در حكم خود تصريح و مدت را نيز بر حسب نوع جرم و حالات شخصي مجرم تعيين مي‌نمايد .      138

1)       فصل پنجم : كانون اصلاح و تربيت    140

2)       فصل ششم : ساير مقررات      141

منابع و مأخذ   142

الف :  منابع فارسي     142

ج:  منابع انگليسي:     145

د: مقالات       145

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 92
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود پایان نامه بررسی عشق در جامعه امروزی

بررسي عشق در جامعه امروزي:

امروز يکي از خلاهايي که در دنياي اروپا و آمريکا وجود دارد خلا عشق است. در کلمات دانشمندان اروپايي زياد اين نکته به چشم مي خورد که اولين قرباني آزادي و بي بند و باري امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسيار شديد و عالي است. در جسماني امروز هرگز عشق هايي از نوع عشق هاي شرقي از قبيل عشق هاي مجنون و ليلي، و خسرو شيرين رشد و نمو نمي کند.

از اين داستانها مي توان فهميد که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترس مرد تا کجا پايه خود را بالا برده است و تا چه حد سرنياز مرد را به آستان خود فرود آورده است! قطعاً درک زن اين حقيقت را در تمايل او و به پوشش بدن خود و مخفي کردن خود به صورت يک راز تاثير فراوان داشته است.

فهرست

پيشگفتار 3

بررسي عشق در جامعه امروزي: 5

ماهيت عشق: 9

تعريف عشق: 11

اقسام عشق: 14

شهادت اشك: 20

تفاوت و شباهت عشق حقيقي و مجازي: 22

عشق از ديدگاه احاديث و قرآن: 26

راه رسيدن از عشق مجازي به عشق حقيقي: 28

قصه يوسف (ع) و زليخا: 39

بررسي نظريه ابن سينا: 40

فضايل عشق: 44

بررسي نيروي عشق و محبت در اجتماع: 47

رابطه بين عشق و عفاف: 50

عشق، هوس: 55

زنگ خطر: 69

چرا بايد عاشق شويم؟ چرا نبايد عاشق شويم؟ 74

حرف آخر: 76

آيا راستي سخن عشق را پاياني هست؟ 84

منابع: 85

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 85
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود پایان نامه بررسی سلامت روانی مدیران در رضایت شغلی معلمان

مقدمه:

افراد جامعه كنوني بيش از پيش نسبت به تنيدگي و پيامدهاي آن هوشيار شده اند. والدين و فرزندان مي دانند كه هسته خانوادگي دگرگون شده زندگي عصر ما چنان است كه در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو بايد كار كنند تا بتوانند هزينه هاي روز افزون را تامين كنند. هشياري فزاينده افراد نسبت به رويدادهاي ضربه آميز زندگي لزوم توجه را به واكنشهاي افراد و شيوه اي كه در رويارويي با عناصر نتيدگي را اتخاذ مي كنند ضروري كرده است.

سازمان جهاني بهداشت، بهداشت رواني را چنين تعريف مي كند: بهداشت رواني در دوران مفهوم كلي بهداشت جاي مي گيرد و بهداشت يعني توانايي كامل براي ايفاي نقشهاي اجتماعي، رواني و جسمي، بهداشت تنها نبود بيماري باعث عقب ماندگي نيست.

معيار اصلي قضاوت درباره بهداشت رواني شخص اين است كه او بتواند با محيط خود مبادلات هماهنگ داشته باشد.

انسان سالم توانايي را دارد كه به طور دائم به دنبال رفع نيازهاي خود برود و در محيط به جستجو بپردازد. براي نيل به اين هدف او به همكاري دو عنصر حياتي نياز دارد: شخص و محيط.

اگر خود شخص را كنار بگذاريم هرچه در اطراف باقي مي ماند محيط محسوب خواهد شد. بنابراين براي هر شخص محيط هاي مختلفي وجود دارد: مدرسه، محيط كار، محل سكونت و غيره.

مي توان عوامل تشكيل دهنده محيط كار را به دو گروه عمده تقسيم كرد: عوامل فيزيكي و عوامل انساني.

«فهرست مطالب»
عنوان    صفحه
فصل اول
مقدمه
بيان مسأله
هدف تحقيق
فرضيات تحقيق
اهميت و ضرورت تحقيق
پيشينه تحقيق
تعاريف عملياتي
فصل دوم
مقدمه
تنيدگي حرفه اي
منابع وابسته به محيط كار
تنيدگي حرفه هاي كنترل و نگهباني
تنيدگي وابسته به افراط يا تفريط در كار
منابع وابسته به تطبيق فرد با محيط
تنيدگي ارتباطي
الف- مديران
ب- افراد تابع
سبك مديريت و روابط انساني
تامين بهداشت رواني
ويژگي هاي افرادي كه سلامت رواني دارند
عملياتي كه سلامتي رواني را به خطر مي اندازد
روابط ميان فردي
خستگي ناشي از شغل
فشا رناشي از كار
اهميت رضايت شغلي
نگرش كلي فرد نسبت به شغلش
فصل سوم
تعريف آمار
جامعه آماري
روش نمونه‌گيري آماري
روش جمع آوري اطلاعات
ابزار پژوهش
فصل چهارم
تفسير نتايج و تجزيه و تحليل نتايج كمي و كلي پژوهش
فصل پنجم
نتيجه گيري
فهرست منابع

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 110
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پایان نامه بررسی سلامت روانی مدیران در رضایت شغلی معلمان در مدارس

مقدمه:

افراد جامعه كنوني بيش از پيش نسبت به تنيدگي و پيامدهاي آن هوشيار شده اند. والدين و فرزندان مي دانند كه هسته خانوادگي دگرگون شده زندگي عصر ما چنان است كه در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو بايد كار كنند تا بتوانند هزينه هاي روز افزون را تامين كنند. هشياري فزاينده افراد نسبت به رويدادهاي ضربه آميز زندگي لزوم توجه را به واكنشهاي افراد و شيوه اي كه در رويارويي با عناصر نتيدگي را اتخاذ مي كنند ضروري كرده است.

سازمان جهاني بهداشت، بهداشت رواني را چنين تعريف مي كند: بهداشت رواني در دوران مفهوم كلي بهداشت جاي مي گيرد و بهداشت يعني توانايي كامل براي ايفاي نقشهاي اجتماعي، رواني و جسمي، بهداشت تنها نبود بيماري باعث عقب ماندگي نيست.

معيار اصلي قضاوت درباره بهداشت رواني شخص اين است كه او بتواند با محيط خود مبادلات هماهنگ داشته باشد.

انسان سالم توانايي را دارد كه به طور دائم به دنبال رفع نيازهاي خود برود و در محيط به جستجو بپردازد. براي نيل به اين هدف او به همكاري دو عنصر حياتي نياز دارد: شخص و محيط.

اگر خود شخص را كنار بگذاريم هرچه در اطراف باقي مي ماند محيط محسوب خواهد شد. بنابراين براي هر شخص محيط هاي مختلفي وجود دارد: مدرسه، محيط كار، محل سكونت و غيره.

مي توان عوامل تشكيل دهنده محيط كار را به دو گروه عمده تقسيم كرد: عوامل فيزيكي و عوامل انساني.

«فهرست مطالب»
عنوان    صفحه
فصل اول
مقدمه
بيان مسأله
هدف تحقيق
فرضيات تحقيق
اهميت و ضرورت تحقيق
پيشينه تحقيق
تعاريف عملياتي
فصل دوم
مقدمه
تنيدگي حرفه اي
منابع وابسته به محيط كار
تنيدگي حرفه هاي كنترل و نگهباني
تنيدگي وابسته به افراط يا تفريط در كار
منابع وابسته به تطبيق فرد با محيط
تنيدگي ارتباطي
الف- مديران
ب- افراد تابع
سبك مديريت و روابط انساني
تامين بهداشت رواني
ويژگي هاي افرادي كه سلامت رواني دارند
عملياتي كه سلامتي رواني را به خطر مي اندازد
روابط ميان فردي
خستگي ناشي از شغل
فشا رناشي از كار
اهميت رضايت شغلي
نگرش كلي فرد نسبت به شغلش
فصل سوم
تعريف آمار
جامعه آماري
روش نمونه‌گيري آماري
روش جمع آوري اطلاعات
ابزار پژوهش
فصل چهارم
تفسير نتايج و تجزيه و تحليل نتايج كمي و كلي پژوهش
فصل پنجم
نتيجه گيري
فهرست منابع

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 113
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی سلامت روانی مدیران در رضایت شغلی معلمان در مدارس ابتدایی

مقدمه:

افراد جامعه كنوني بيش از پيش نسبت به تنيدگي و پيامدهاي آن هوشيار شده اند. والدين و فرزندان مي دانند كه هسته خانوادگي دگرگون شده زندگي عصر ما چنان است كه در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو بايد كار كنند تا بتوانند هزينه هاي روز افزون را تامين كنند. هشياري فزاينده افراد نسبت به رويدادهاي ضربه آميز زندگي لزوم توجه را به واكنشهاي افراد و شيوه اي كه در رويارويي با عناصر نتيدگي را اتخاذ مي كنند ضروري كرده است.

سازمان جهاني بهداشت، بهداشت رواني را چنين تعريف مي كند: بهداشت رواني در دوران مفهوم كلي بهداشت جاي مي گيرد و بهداشت يعني توانايي كامل براي ايفاي نقشهاي اجتماعي، رواني و جسمي، بهداشت تنها نبود بيماري باعث عقب ماندگي نيست.

معيار اصلي قضاوت درباره بهداشت رواني شخص اين است كه او بتواند با محيط خود مبادلات هماهنگ داشته باشد.

انسان سالم توانايي را دارد كه به طور دائم به دنبال رفع نيازهاي خود برود و در محيط به جستجو بپردازد. براي نيل به اين هدف او به همكاري دو عنصر حياتي نياز دارد: شخص و محيط.

اگر خود شخص را كنار بگذاريم هرچه در اطراف باقي مي ماند محيط محسوب خواهد شد. بنابراين براي هر شخص محيط هاي مختلفي وجود دارد: مدرسه، محيط كار، محل سكونت و غيره.

مي توان عوامل تشكيل دهنده محيط كار را به دو گروه عمده تقسيم كرد: عوامل فيزيكي و عوامل انساني.

«فهرست مطالب»
عنوان    صفحه
فصل اول
مقدمه
بيان مسأله
هدف تحقيق
فرضيات تحقيق
اهميت و ضرورت تحقيق
پيشينه تحقيق
تعاريف عملياتي
فصل دوم
مقدمه
تنيدگي حرفه اي
منابع وابسته به محيط كار
تنيدگي حرفه هاي كنترل و نگهباني
تنيدگي وابسته به افراط يا تفريط در كار
منابع وابسته به تطبيق فرد با محيط
تنيدگي ارتباطي
الف- مديران
ب- افراد تابع
سبك مديريت و روابط انساني
تامين بهداشت رواني
ويژگي هاي افرادي كه سلامت رواني دارند
عملياتي كه سلامتي رواني را به خطر مي اندازد
روابط ميان فردي
خستگي ناشي از شغل
فشا رناشي از كار
اهميت رضايت شغلي
نگرش كلي فرد نسبت به شغلش
فصل سوم
تعريف آمار
جامعه آماري
روش نمونه‌گيري آماري
روش جمع آوري اطلاعات
ابزار پژوهش
فصل چهارم
تفسير نتايج و تجزيه و تحليل نتايج كمي و كلي پژوهش
فصل پنجم
نتيجه گيري
فهرست منابع

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 108
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود پایان نامه بررسی جایگاه مهار درونی و بیرونی با رضایت تحصیلی

چکیده:
تعاریف مختلفی از شخصیت ارائه شده است که هر یک بر وجهی از شخصیت تأکید کرده‌اند. هیلگارد (Hilgard) شخصیت را «الگوهای رفتار و شیوه‌های تفکر که نحوه سازگاری شخص را با محیط تعیین می‌کند» تعریف کرده است در حالی که برخی دیگر «شخصیت» را به ویژگیهای «پایدار فرد» نسبت داده و آن را بصورت «مجموعه ویژگیهایی که با ثبات و پایداری داشتن مشخص هستند و باعث پیش بینی رفتار فرد می‌شوند» تعریف می‌کنند.
شخصیت (Personality) از ریشه لاتین (Persona) که به معنی «نقاب و ماسک» است گرفته شده است و اشاره به ماسک و نقابی دارد که بازیگران یونان و روم قدیم بر چهره می‌گذاشتند و این تعبیر تلویحا به این موضوع اشاره دارد که «شخصیت هر فرد ماسکی است که او بر چهره خود می‌زند تا وجه تمایز (تفاوت) او از دیگران باشد.
شخصیت به همه خصلتها و ویژگیهایی اطلاق می‌شود که معرف رفتار یک شخص است، از جمله می‌توان این خصلتها را شامل اندیشه ، احساسات ، ادراک شخص از خود ، وجهه نظرها ، طرز فکر و بسیاری عادات دانست. اصطلاح ویژگی شخصیتی به جنبه خاصی از کل شخصیت آدمی اطلاق می‌شود.
شخصیت یک «مفهوم انتزاعی» است، یعنی آن چیزی مثل انرژی در فیزیک است که قابل مشاهده نیست، بلکه آن از طریق ترکیب رفتار (Behavior) ، افکار (Thoughts) ، انگیزش (Motivation) ، هیجان (Emotion) و … استنباط می‌شود. شخصیت باعث تفاوت (Difference) کل افراد (انسانها) از همدیگر می‌شود. اما این تفاوتها فقط در بعضی «ویژگیها و خصوصیات» است. به عبارت دیگر افراد در خیلی از ویژگیهای شخصیتی به همدیگر شباهت دارند بنابراین شخصیت را می‌توان از این جهت که «چگونه مردم با هم متفاوت هستند؟» و از جهت این که «در چه چیزی به همدیگر شباهت دارند؟» مورد مطالعه قرار داد.

فهرست مطالب

چکیده ……………………………………………………………………………………………………….. الف

فصل اول………………………………………………………………………………………………………. 1

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………… 2

بیان مساله …………………………………………………………………………………………………… 6

اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………. 8

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………. 11

تعریف اصطلاحات …………………………………………………………………………………….. 12

فصل دوم،پیشینه ، تحقیق……………………………………………………………………………. 14

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. 15

دیدگاههایی درباره شخصیت……………………………………………………………………… 16

شخصیت از نظر فروم………………………………………………………………………………… 16

شخصیت از نظر یونگر……………………………………………………………………………….. 17

شخصیت از نظر ماری……………………………………………………………………………….. 17

نگرش فرانکل به شخصیت………………………………………………………………………….. 18

نگرش مزلو به شخصیت…………………………………………………………………………….. 18

چشم اندازی به رشد شخصیت ………………………………………………………………….. 18

دیدگاههایی در باره رشد شخصیت ………………………………………………………….. 19

رشد شخصیت از نظر یونگر………………………………………………………………………. 19

رشد شخصیت از نظر ماری………………………………………………………………………. 20

عوامل موثر بر رشد شخصیت……………………………………………………………………. 20

نظریه های نسخ شناسی شخصیت…………………………………………………………….. 21

نظریه های تحلیلی عاملی شخصیت…………………………………………………………….. 23

نظریه کاتل………………………………………………………………………………………………….. 23

نظریه انسان گرایی در شخصیت………………………………………………………………… 25

نظریه های شناختی شخصیت…………………………………………………………………….. 26

ماهیت شخصیت ………………………………………………………………………………………… 27

سنجش شخصیت……………………………………………………………………………………….. 28

مسائل اساسی در سنجش شخصیت………………………………………………………….. 28

اعتبار………………………………………………………………………………………………………….. 29

مهار …………………………………………………………………………………………………………… 29

میل به مهار…………………………………………………………………………………………………. 30

توهم مهار…………………………………………………………………………………………………… 31

پیامدهای اعتقاد داشتن به مهار………………………………………………………………….. 32

تفاوتهای فردی در درک جایگاه مهار ………………………………………………………… 33

واکنش در برابر از دست دادن مهار…………………………………………………………… 35

جایگاه مهار………………………………………………………………………………………………… 35

جایگاه مهار درونی – بیرونی ……………………………………………………………………. 37

طبقه بندی سه بعدی از نظر واینر……………………………………………………………….. 40

جایگاه مهار درونی و بیرونی از نظر واینر………………………………………………… 42

نظریه یادگیری اجتماعی……………………………………………………………………………… 43

توان رفتاری ………………………………………………………………………………………………. 43

انتظار………………………………………………………………………………………………………….. 44

ارزش تقویت………………………………………………………………………………………………. 44

موقعیت روان شناختی ………………………………………………………………………………. 45

آزادی حرکت………………………………………………………………………………………………. 45

روشهای راتر برای سنجش مفاهیم خود……………………………………………………. 46

انگیزش رفتار از نظر راتر………………………………………………………………………….. 48

انتظارات مربوط به جایگاه هندسی مهار…………………………………………………….. 49

نظریه اسناد………………………………………………………………………………………………… 53

اسنادهای بعد از موفقیت و شکست……………………………………………………………. 53

تغییر دادن اسنادها برای بهبود عملکرد……………………………………………………… 55

دیدهای بازده تحصیلی بر اسناد………………………………………………………………… 56

زمینه های کاربردی آزمونها……………………………………………………………………… 58

زمینه تحصیلی …………………………………………………………………………………………… 59

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………….. 61

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………. 62

خلاصه ………………………………………………………………………………………………………. 63

منابع ………………………………………………………………………………………………………….. 65

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 95
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی جایگاه مهار درونی و بیرونی با رشته های تحصیلی و رضایت تحصیلی

چکیده:
تعاریف مختلفی از شخصیت ارائه شده است که هر یک بر وجهی از شخصیت تأکید کرده‌اند. هیلگارد (Hilgard) شخصیت را «الگوهای رفتار و شیوه‌های تفکر که نحوه سازگاری شخص را با محیط تعیین می‌کند» تعریف کرده است در حالی که برخی دیگر «شخصیت» را به ویژگیهای «پایدار فرد» نسبت داده و آن را بصورت «مجموعه ویژگیهایی که با ثبات و پایداری داشتن مشخص هستند و باعث پیش بینی رفتار فرد می‌شوند» تعریف می‌کنند.
شخصیت (Personality) از ریشه لاتین (Persona) که به معنی «نقاب و ماسک» است گرفته شده است و اشاره به ماسک و نقابی دارد که بازیگران یونان و روم قدیم بر چهره می‌گذاشتند و این تعبیر تلویحا به این موضوع اشاره دارد که «شخصیت هر فرد ماسکی است که او بر چهره خود می‌زند تا وجه تمایز (تفاوت) او از دیگران باشد.
شخصیت به همه خصلتها و ویژگیهایی اطلاق می‌شود که معرف رفتار یک شخص است، از جمله می‌توان این خصلتها را شامل اندیشه ، احساسات ، ادراک شخص از خود ، وجهه نظرها ، طرز فکر و بسیاری عادات دانست. اصطلاح ویژگی شخصیتی به جنبه خاصی از کل شخصیت آدمی اطلاق می‌شود.
شخصیت یک «مفهوم انتزاعی» است، یعنی آن چیزی مثل انرژی در فیزیک است که قابل مشاهده نیست، بلکه آن از طریق ترکیب رفتار (Behavior) ، افکار (Thoughts) ، انگیزش (Motivation) ، هیجان (Emotion) و … استنباط می‌شود. شخصیت باعث تفاوت (Difference) کل افراد (انسانها) از همدیگر می‌شود. اما این تفاوتها فقط در بعضی «ویژگیها و خصوصیات» است. به عبارت دیگر افراد در خیلی از ویژگیهای شخصیتی به همدیگر شباهت دارند بنابراین شخصیت را می‌توان از این جهت که «چگونه مردم با هم متفاوت هستند؟» و از جهت این که «در چه چیزی به همدیگر شباهت دارند؟» مورد مطالعه قرار داد.
از طرف دیگر «شخصیت» یک موضوع پیچیده است ولی از زمانهای قدیم برای شناخت آن کوششهای فراوانی شده است که برخی از آنها «غیرعملی» ، بعضی دیگر «خرافاتی» و تعداد کمی «علمی و معتبر» هستند. این تنوع در دیدگاهها به تفاوت در«تعریف و نگرش از انسان و ماهیت او» مربوط می‌شود. هر جامعه برای آنکه بتواند در قالب فرهنگ معینی زندگی کرده ، ارتباط متقابل و موفقیت آمیزی داشته باشد، گونه‌های شخصیتی خاصی را که با فرهنگش هماهنگی داشته باشد، پرورش می‌دهد. در حالی که برخی تجربه‌ها بین همه فرهنگها مشترک است، بعید نیست که تجربیات خاص یک فرهنگ در دسترس فرهنگ دیگر نباشد.
واژه «شخصیت» در زبان روزمره مردم معانی گوناگونی دارد. یکی از معانی آن مربوط به هر نوع «صفت اخلاقی یا برجسته» است که سبب تمایز و برتری فردی نسبت به افراد دیگر می‌شود مثلا وقتی گفته نمی‌شود «او با شخصیت است» یعنی «او» فردی با ویژگیهایی است که می‌تواند افراد دیگر را با «کارآیی و جاذبه اجتماعی خود» تحت تأثیر قرار دهد. در درسهایی که با عنوان «پرورش شخصیت» تبلیغ و دایر می‌شود، سعی بر این است که به افراد مهارتهای اجتماعی بخصوصی یاد داده ، وضع ظاهر و شیوه سخن گفتن را بهبود بخشند با آنها واکنش مطبوعی در دیگران ایجاد کنند همچنین در برابر این کلمه ، کلمه «بی‌شخصیت» قرار دارد که به معنی داشتن «ویژگیهای منفی» است که البته به هم دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما در جهت منفی.
در اجتماع گاهی به جای این کلمات از مترادف آنها «شخصیت خوب یا بد» صحبت می‌شود که هر یک ویژگیهایی را می‌رسانند و گاهی از کلمه شخصیت به منظور توصیف بارزترین ویژگی افراد استفاده می‌شود مثلا وقتی گفته می‌شود«او پرخاشگر است» یعنی ویژگی و خصوصیت غالب «او» پرخاشگری است. در کنار این موضوعات گاهی کلمه شخصیت جهت «احترام» به چهره‌های مشهور و صاحب صلاحیت «علمی ، اخلاقی یا سیاسی» بکار می‌رود نظیر «شخصیت سیاسی ، شخصیت مذهبی و شخصیت هنری و …».
دیدگاه روانشناسی در مورد «شخصیت» چیزی متفاوت از دیدگاههای «مردم و جامعه» است در روانشناسی افراد به گروههای «با شخصیت و بی‌شخصیت» یا«شخصیت خوب و شخصیت بد» تقسیم نمی‌شوند؛ بلکه از نظر این علم همه افراد دارای «شخصیت» هستند که باید به صورت «علمی» مورد مطالعه قرار گیرد

فهرست مطالب

چکیده ……………………………………………………………………………………………………….. الف

فصل اول………………………………………………………………………………………………………. 1

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………… 2

بیان مساله …………………………………………………………………………………………………… 6

اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………. 8

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………. 11

تعریف اصطلاحات …………………………………………………………………………………….. 12

فصل دوم،پیشینه ، تحقیق……………………………………………………………………………. 14

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. 15

دیدگاههایی درباره شخصیت……………………………………………………………………… 16

شخصیت از نظر فروم………………………………………………………………………………… 16

شخصیت از نظر یونگر……………………………………………………………………………….. 17

شخصیت از نظر ماری……………………………………………………………………………….. 17

نگرش فرانکل به شخصیت………………………………………………………………………….. 18

نگرش مزلو به شخصیت…………………………………………………………………………….. 18

چشم اندازی به رشد شخصیت ………………………………………………………………….. 18

دیدگاههایی در باره رشد شخصیت ………………………………………………………….. 19

رشد شخصیت از نظر یونگر………………………………………………………………………. 19

رشد شخصیت از نظر ماری………………………………………………………………………. 20

عوامل موثر بر رشد شخصیت……………………………………………………………………. 20

نظریه های نسخ شناسی شخصیت…………………………………………………………….. 21

نظریه های تحلیلی عاملی شخصیت…………………………………………………………….. 23

نظریه کاتل………………………………………………………………………………………………….. 23

نظریه انسان گرایی در شخصیت………………………………………………………………… 25

نظریه های شناختی شخصیت…………………………………………………………………….. 26

ماهیت شخصیت ………………………………………………………………………………………… 27

سنجش شخصیت……………………………………………………………………………………….. 28

مسائل اساسی در سنجش شخصیت………………………………………………………….. 28

اعتبار………………………………………………………………………………………………………….. 29

مهار …………………………………………………………………………………………………………… 29

میل به مهار…………………………………………………………………………………………………. 30

توهم مهار…………………………………………………………………………………………………… 31

پیامدهای اعتقاد داشتن به مهار………………………………………………………………….. 32

تفاوتهای فردی در درک جایگاه مهار ………………………………………………………… 33

واکنش در برابر از دست دادن مهار…………………………………………………………… 35

جایگاه مهار………………………………………………………………………………………………… 35

جایگاه مهار درونی – بیرونی ……………………………………………………………………. 37

طبقه بندی سه بعدی از نظر واینر……………………………………………………………….. 40

جایگاه مهار درونی و بیرونی از نظر واینر………………………………………………… 42

نظریه یادگیری اجتماعی……………………………………………………………………………… 43

توان رفتاری ………………………………………………………………………………………………. 43

انتظار………………………………………………………………………………………………………….. 44

ارزش تقویت………………………………………………………………………………………………. 44

موقعیت روان شناختی ………………………………………………………………………………. 45

آزادی حرکت………………………………………………………………………………………………. 45

روشهای راتر برای سنجش مفاهیم خود……………………………………………………. 46

انگیزش رفتار از نظر راتر………………………………………………………………………….. 48

انتظارات مربوط به جایگاه هندسی مهار…………………………………………………….. 49

نظریه اسناد………………………………………………………………………………………………… 53

اسنادهای بعد از موفقیت و شکست……………………………………………………………. 53

تغییر دادن اسنادها برای بهبود عملکرد……………………………………………………… 55

دیدهای بازده تحصیلی بر اسناد………………………………………………………………… 56

زمینه های کاربردی آزمونها……………………………………………………………………… 58

زمینه تحصیلی …………………………………………………………………………………………… 59

پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………….. 61

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………. 62

خلاصه ………………………………………………………………………………………………………. 63

منابع ………………………………………………………………………………………………………….. 65

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 84
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دانلود پایان نامه آموزش و یادگیری در دوران کودکی

بيان مساله
كودكان گلهاي زندگي هستند كه اگر نور خورشيد تربيت به آنها بتابد و اگر از جويبار آگاهي آب بنوشند و باز هم اگر مورد توجه ،‌لطف و نوازش كافي قرار گيرند عطرشان باغ زندگي را فرا مي گيرد ، اگر چنين نباشد ، كويري را بوجود مي آورند بي بروبار كه نه باغ ، بلكه خارستان است و اولين سنگ بناي سازندگي شخصيت كودكان و در نهايت سازندگي اجتماع در  همين سالهاي اوليه گذاشته مي شود و لذا هم از نظر كيفي و هم از حيث كمي اين دوره از اهميت خاصي برخوردار است .
بنا به سفارش نبي اكرم (ص) كه مي فرمايد (العلم في الصغر كالنقش في الحجر) كه دانش در كودكي مانند نقش بر سنگ است  . و يا غزالي اشاره اي به اين مطلب دارد كه (هر كار كه عظيم بود ، تخم آن اندر كودكي افكنده باشند  )
در اين راستا فردريك فروبل آلماني سيستمي از بازيهاي آموزشي را براي كودكان ابداع كرد و براي نخستين بار كودكستاني را در سال 1837 در بلانكبرك آلمان  بنا نهاد و در سال 1855 اولين كودكستان در آمريكا توسط كارل شورز تاسيس شد .

فهرست مطالب
بيان مساله    3
دوره پيش دبستاني بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تاثير دارد ؟    6
اهميت و ضرورت موضوع     7
اهداف تحقيق    13
فرضيه تحقيق    14
تعريف متغير ها    15
لزوم برداشتي نو و ديدي تازه     16
نگرشي بر وضعيت آموزش وپرورش قبل ازدبستان درپاره اي ازكشورهاي جهان    18
انواع  دوره هاي پيش دبستاني و ويژگيهاي برنامه هاي آنها    30
تاريخچه كودكستان و عوامل بوجود آورندة آن    34
دورة اساس يا قصد كلي دوره پيش از دبستان    41
پيشينه تحقيق    43
روش تحقيق    51
جامعه آماري    51
روش نمونه گيري (تعيين حجم نمونه)    52
ابزار جمع آوري اطلاعات    53
روش تحليل داده ها    53
روش ارائه يافته ها    54
تجزيه و تحليل داده ها    54
بحث و نتيجه گيري    58
مشخص كردن فرضيه :    60
محدوديت هاي تحقيق    61
پيشنهادات    62

(((دانلود کنید)))

تعداد بازدید از این مطلب: 72
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشجویی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود